03 mars 2009

Reda i nutid

Ni kanske minns att jag för ett tag sen hade problem med mina redor, tyckte ju att de behövde en uppfräschning då de blivit så gula med åren. Jag fyllde dem med olika saker, som mjöl & kokosflingor. Men, jag blev inte helt nöjd med resultatet så penseln kom fram ändå :)
Jag valde samma färg som luckorna & jag blev supernöjd med resultatet! Gamla ting i modern tappning, i like!




Hur har ni det med redor, ser inte så mångaruntom på bloggarna? Kanske är "ute" men jag tycker i alla fall det är fint :)


Den här gamla trälådan fick jag av mamma för ett tag sen, den står nära spisen nu i väntan på att få bli riktigt sliten & in oljad av allt sprätt från stekpannan :) tycker det är så fint när ytan slits på olika vis, på olika ställen - så den ser sådär naturligt nött & använd ut!

Kram

2 kommentarer:

  1. Hejsan!

    Blev ju jättebra med redorna! :-D Skönt när man lyckas fixa till något man stört sig på och det blir så bra.

    Ja du...vädret i Göteborg...suck...ibland är det sol, men just nu är det grått grått grått. Häromdagen vaknade jag av regn och när jag tittade ut en stund senare snöade det! Nu är allt borta igen förstås, men det tar ju ett tag innan det torkar upp. I vanliga fall brukar jag säga att "Här skiner alltid solen!", men eftersom du ska åka hit så kommer du märka att det vore ljug. ;-)

    Fast nu ska ju du inte ut i skog och mark utan springa runt på shopping och nöjen! :-D
    Och för dylika delikata aktiviteter är det helt okej väder!

    På fredag åker jag upp till Värmland, så vi byter kan man säga. :-D
    Stannar i tre veckor enligt planerna. Men där är det SNÖ I MASSOR har jag hört. Bäst att ta med långkallingar och rejäla sockor. Brr!

    Må godis!
    Kram Anette

    SvaraRadera
  2. Vilken fin blogg du har:)
    ha en trevlig helg
    irene

    SvaraRadera