21 februari 2009

Lite omändring här..

Hej alla! Nu är det lördag och jag är ledig, å så skönt!! Ska hjälpa mamma idag med en liten makeover hos syster o pojkvännen medan de är utomlands.. Så det blir en surprice för dem när de kommer hem till ett vitt vardagsrum och en vit hall - istället för gult ( tror det är gult )
Sen kommer min blogg att ändra utséende lite under det närmaste.. jag har liksom tröttnat lite på den romantiska stilen hemma.. eller hur jag ska säga.. Jag ÄLSKAR så många olika stilar och det blir liksom en krock om man blandar allt så nu får jag ta och bestämma mig vad jag gillar bäst.. Det gäller ju stilen hemma och då vill jag ju att bloggen ska ha samma stil! Gillar romantiska ting som änglar o spets, samtidigt gillar jag det här gamla nötta och lite industriella samtidigt som jag ÄLSKAR marint under sommartider.. Jaa inte är det lätt.. någon som har några tips? Jag tänkte plocka bort det "söta" en stund och köra med LITE marint och industriellt, tycker det passar att blanda. Vill ha mer riktigt slitna möbler - får väl köpa sandpapper och slita ner lite hhär och där :)
Men mycket mycket VITT blir det ju absolut - det är det som får hänga med, tröttnar inte!
Kram

4 kommentarer:

  1. hej kan också tröttna på allt det puttinuttiga det är faktiskt läckert med en mer industriell känsla men inte FÖR industriellt blanda upp med gröna växter som mjukar upp inredningen och en och annan mjuk textil...kram Annica.

    SvaraRadera
  2. Hej! Vad kul att överaska sina kära med en makover! Bra tips! Jag är också ny i blogg världen. Kul med en till som kommer från Värmland..M.V.H:Helén

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Ja det e svårt det där med stilar...ska bli spännande att följa!!
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  4. Hejsan!

    Jag håller med till hundra procent! Det är görsvårt det här med vilken stil man ska ha hemma, om man gillar lite allt möjligt. När vi började måla om här för drygt ett år sedan ville jag ha FÄRGER, så halva huset (det är pyttelitet) sprakar och andra halvan är vitt... :-D Jaja...det får väl vara så ett tag till.

    Efter jul kände jag att jag bara ville ha vitt och vilsamt - ingenting framme alls. Nu har jag börjat plocka fram lite smådutt, men inte mycket!

    Jag tänker att har man flera rum så kan man ha olika stilar i varje rum, trots att det är tvärtemot vad alla inredningsgurus säger. Samma stil i hela huset är nog inget för mig. Nackdelen är att det kan bli "osammanhängande" och särskilt om det är litet, fördelen att man kan få frossa i allt man tycker om. Jag föredrar det senare! :-D

    Hade du kul i Stockholm? Jag hann inte känna efter så mycket :-D Men det var en givande kurs.

    Hoppas du mår gott!
    Kram Anette

    SvaraRadera