03 februari 2009

(In)Reda en reda!

Hej allihopa!!

Nu var det allt för längesen jag gjorde ett inlägg, vilket beror på att när jag kommit hem har det varit mörkt och jag har inte kunnat fota..
men nu struntade jag i det och tog bilder i mörkret..
så ni får ha överséende med de dåliga bilderna!



Jag hade ju lite funderingar på att måla mina redor, men jag gjorde en snabblösning och fyllde dom med mjöl och kokos flingor, blev inte så illa tyckte jag..

Här får ni lite bilder..





Så här såg det ut innan..
Inte så snyggt eftersom vi har använt dom till förvaring av olika saker..
T.ex. spargris till semestern :)









Och så här blev det med hjälp av lite mjöl och kokos...
Det syns fortfarande lite att de är gula, så vit färg får det nog bli..
Någon gång när jag tröttnar på detta!!







Dessa redor är inte fyllda med något (eller jo det är just det dom är, men inget som är snyggt nog för att få synas), utan jag "tapetserade" dem med vitt papper inuti eftersom jag behövde ha dem som förvaring.

Fick denna idé av
Tusen idéer och en fröken, tack så mycket! Blev ju riktigt bra de :)







Till sist lite hjärtan på tråd som nu får pryda köksbänken.. en av mina favorit växter!

Ha det gott så ses vi snart!

Kram


5 kommentarer:

  1. Hejsan!

    Ja visst är det skönt att komma bort ibland och Göteborg är en härlig stad!!! :-) Och så är det ju så himla mysigt att bo på hotell.

    Vad fint det blev med dina redor! Bra tips med papper på insidan. Men kan man inte lägga plastburkarna i något annars? Såpa? Klorin? Inte vet jag. Har du tur kanske du kan hitta såna i glas el porslin på loppisar. Porslin går ju att måla - ifall du hittar olika varianter menar jag. Eller det kanske blir charmigt om du hittar några med blåa blommor och några med rosa? :-D

    Ha en fin dag!
    Kram Anette

    SvaraRadera
  2. VAd roligt att min idé föll dig i smaken! (förresten, om du målar tror jag att det blir bäst om du använder sprayfärg) Jag kom på en till sak man kan fylla med; vackra bönor i vitt eller andra färger!

    Och glad att du gillar min personliga, icke-förgulliga stil :-)

    SvaraRadera
  3. Tack för din kommentar hos mej!
    Såna lådhyllor har kommit tillbaks igen,, vi hade såna när jag var liten,,,,jättebra,,,då hittar man det som behövs på en gång!!!!

    Ha det gott!!
    E-K/noll54

    SvaraRadera
  4. Vilken smart idé och en snabb lösning! De är så charmiga sådana där lådor. Det hade min mormor och morfar...


    Kram

    SvaraRadera
  5. Kan verkligen rekommendera soppan - den är supergod! Om man mixar eller inte är ju en smaksak, men jisses vilka ljuvliga dofter när man fräser grönsakerna ihop med curryn. :-D

    Nu ska jag ut i skogen med vovven. Hoppas du får en fin dag och en riktigt trevlig helg!

    Kram Anette

    SvaraRadera